2021.01.01 -től érvényben egy sokkal szigorúbb hitelesítési rendszer (3DS 2.0), hogy az online vásárlás még biztonságosabb legyen, illetve ha esetleg elhagynád/eltűnne/ellopnák a kártyád akkor sem tudnak vele könnyen vásárolni.
Azonban ez a sokkal erősebb ügyfél hitelesítési eljárás több régi bankkártya esetében nem fog tudni működni. Illetve banktól függően szükséges egy rövid ügyintézés is, hogy megfeleljen ennek az új eljárásnak.
Ezért azt javasoljuk, hogy olyan esetben amikor (egy addig probléma mentesen használt) a bankkártyás vásárlással problémákat tapasztalsz mindenképpen keresd fel a bankodat! Nekik sem érdekük, hogy ne tudd használni a kártyádat, ezért szinte biztos, hogy minden bank meghatározta mikor mi a teendő.
Összeszedtünk Neked több magyar bank instrukcióit ebben a témában!
Reméljük, hogy tudtunk segíteni! Amennyiben további kérdéseid lennének, vagy elakadnál akkor keresd a kártya kibocsátó bankodat, és ők fognak tudni segíteni.
Budapest Bank: https://www.budapestbank.hu/maganszemelyek/szamlavezetes/bankkartyak/bankkartyatudnivalok
CIB Bank: https://www.cib.hu/Maganszemelyek/bankkartyak/3d_secure.html
Erste Bank: https://www.erstebank.hu/hu/ebh-nyito/biztonsagi-kozpont/altalanos-tippek/az-internetes-vasarlas-biztonsaga
K&H Bank: https://www.kh.hu/vallalkozas/napi-penzugyek/uzleti-bankkartya/internetes-biztonsagi-kod
MKB Bank: https://www.mkb.hu/erosugyfelhitelesites
OTP Bank: https://otpmindennap.hu/kartyabiztonsag/
Raiffeisen: https://www.raiffeisen.hu/maganszemely/elektronikus-szolgaltatas/eros-ugyfelhitelesites
Revolut: https://www.revolut.com/hu-HU/help/penz-hozzaadasa/kartyaval/befizetessel-kapcsolatos-problemak/sikertelen-kartyas-befizetes-a-3ds-hitelesites-soran-fellepo-problema-miatt
UniCredit Bank: https://www.unicreditbank.hu/hu/maganszemelyek/napi_penzugyek/elektronikus_bankolas/Biztonsagi_kod_online_vasarlashoz.html